menu

Saznajte više o proizvodima koje imamo na OPG

Saznajte više o proizvodima koje imamo na OPG

Krumpir:

Krumpir je jedna od najhranjivijih biljaka u svijetu. Ima manje kalorija od kruha, riže i tjestenine, sadrži više kalija nego banana, sadrži željezo, zdrave ugljikohidrate i vlakna, dobar je izvor vitamina B, magnezija, fosfora i niacina, ne sadrži masnoće i kolesterol, bogat je vitaminom C i fenolnim spojevima. Flavonoidi koje sadrži krumpir štite od bolesti srca i krvnih žila, bolesti dišnih puteva i raka. Poseban sastojak - kukoamin - štiti od visokog tlaka. U narodnoj medicini krumpir se upotrebljava kao pomoćno ljekovito sredstvo kod reumatizma, upale zglobova, glavobolje, visoke temperature, opekotina, ozeblina, u obliku kaše od oguljenog, prijesnog krumpira.

Kod problema sa sluznicom želuca upotrebljava se sok od krumpira. Sok od krumpira dobiva se tako da se krumpir oguli, sitno nariba i sok iscijedi. Možete ga pomiješati sa sokom od mrkve ili ga razrijediti vodom. Taj sok bogat je bazičnim tvarima te veže na sebe mokraćnu kiselinu i tako pomaže kod gihta, reume i artritisa. Krumpir je odličan kuhan ili pečen u kori,pržen kao pomfrit ili čips,a koristi se za pripremu mnogih jela, priloga, salata pa i slastica.

Bučino ulje - Koščićno ulje

Dobiva se od sjemenki uljne buče koje obiluju mineralima, vitaminima, proteinima i nezasićenim masnim kiselinama. Bučino ulje bogato je oleinskom kiselinom koja snizuje "loš" LDL kolesterol i štiti od srčanožilnih bolesti. Dragocjen je izvor vitamina D, E i K te magnezija, željeza, mangana, bakra, cinka i selena. Bakar i mangan važni su za otpornost organizma na stres. Bučino ulje prirodni je "antidepresiv" i zato što obiluje glutaminskom kiselinom koja sudjeluje u stvaranju serotonina, takozvanog hormona sreće.Ovo ulje je poznato po protuupalnom i diuretskom učinku. Potiče rad bubrega, ublažava upale mokraćnog sustava, olakšava tegobe s prostatom. Poboljšava probavu, čisti crijeva od parazita te pomaže kod kolitisa i sindroma iritabilnog crijeva.

Bučino ulje iznimno je cijenjeno u kulinarstvu jer ima osebujnu orašastu aromu koja odlično oplemenjuje slana i slatka jela. Najčešće se dodaje salatama, a izvrsno je u umacima, varivima, jelima s povrćem i(li) mesom, kolačima. Bučino ulje najbolje je konzumirati u prirodnom obliku, bez termičke obrade, kako biste očuvali sve hranjive tvari.

Butternut tikva

Butternut tikva sadrži velike količine pektina koji veže otrove iz probavnih organa i tako čisti organizam te olakšava izbacivanje mokraće, što pospješuje rad bubrega, srca i krvnih žila. Odlična je hrana i lijek za bolesnike s bubrežnim i žučnim kamencima, kroničnim hepatitisom, cirozom jetre, smetnje u radu srca, smetnje u izlučivanju otpadnih tvari. Vrlo je bogata vitaminima i mineralima (sadrži čak 3,5 puta više vitamina A od mrkve). Zbog toga je vrlo kvalitetna i zdrava namirnica. Može se koristiti za juhe, kuhana, pečena, na roštilju, u obliku pudinga, kao desert i dr.

Hokkaido tikva

Meso hokaido tikve odličan je izbor za slana i slatka jela te je puno vitamina, minerala i vlakana. Također, ova tikva je dobar izvor vitamina B1, B2, i B6, a kalij u njoj je zaslužan za pravilan rad srca te je s fosforom dobra kombinacija za kosti.

Kabocha tikva

Ova delicija ima debelo, sočno, slatko meso fine konzistencije, tamno narančaste boje, specifičnog okusa i mirisa, koji podsjeća na miris lubenice.. Sadrži velike količine pektina, beta-karotena, A vitamina. Odlična je za kuhanje i pečenje u fazi zrelosti ili pirjanje i pohanje dok su plodovi mladi.

Batat

Batat je korjenasto povrće s jakom nutricionističkom vrijednošću. Dobar je izvor vitamina C, a jedan veći korijen batata zadovoljava čak 70 posto dnevnih potreba za ovim vitaminom. Vitamin C je neophodan za jačanje imuniteta, ključan kod zaštite stanica, zdravlje zubi i živčanog sustava. Batat je dobar izvor mangana koji je važan za zdravlje kostiju i štiti stanice od stresa.Sadrži i tiamin ili vitamin B1 koji osigurava zdravlje živčanog i kardiovaskularnog sustava. Batat obiluje kalijem - u 100 grama nalazi se više od 335 miligrama - koji snižava krvni tlak, osigurava pravilan rad mišića i sprječava grčenje, a također je važan i za kardiovaskularni i živčani sustav. Dijabetičari i svi oni koji moraju kontrolirati razinu glukoze u krvi mogu bez bojazni uživati u slatkom okusu batata. Glikemijski indeks batata je 17 (sve do vrijednosti 55 smatra se niskim glikemijskim indeksom). Kao namirnica s niskim glikemijskim indeksom batat je prikladan za sve vrste redukcijskih dijeta.

Plavi krumpir

Plava boja krumpira potječe od pigmenta antocijanina iz skupine fitonutrijenata nazvanih flavonoidi. Antocijanini su u vodi topivi biljni pigmenti koji se na svjetlu reflektiraju od tamnocrvene do plavičaste boje te daju boju borovnicama, kupinama, višnjama, brusnicama. To su snažni antioksidansi koji vežu i neutraliziraju visoko reaktivne, slobodne radikale, sprečavaju štetno djelovanje UV zračenja te imaju i antibakterijska svojstva.

Galerija

KLUB

U zajedničkoj suradnji sa Agroklubom, izradili smo web kroz model aWEB. Javite nam se sa svojim pitanjima i...

link

Dodao sam oglas na Agroklub poljoprivredni oglasnik, klikni na poveznicu ispod i saznaj više.

link
Facebook Twitter Google plus
share
keyboard_backspace search print QR arrow_upward